Sākumskola
Esam izauguši līdz sākumskolai
Jau vairākus gadus mums jautāja: “Kad būs Prosum skola?” Doma par skolu ilgi bijusi aktuāla, taču nereti šķita tāla un nesasniedzama. Tomēr beidzot tas brīdis bija klāt! Ar lielu prieku un entuziasmu 2022. gadā PROSUM vēra sākumskolas durvis. Tā ir sākumskola, kurā īstenojam licenzētu pamatizglītības programmu, izmantojot Montesori metodiku un piemērojot to tieši sākumskolas izglītības posmam.
Sākumskolas programma
Sākumskolas mācību vide un programma ir cieši pielāgota bērna dabiskajai zinātkārei un jūtīgumam pret sociālo attiecību dinamiku. Katra klase ir rūpīgi izveidota un aprīkota ar piemērotiem didaktiskajiem materiāliem, lai bērni aktīvi iesaistītos mācību procesā. Skolēni mācās savā tempā, pakāpeniski apgūstot arvien sarežģītākus uzdevumus, lai sasniegtu noteiktos mērķus. Pieredzējuši un atsaucīgi skolotāji rada skolēniem draudzīgu vidi, kurā tiek novērtēts un atbalstīts katrs bērns. Sākumskolas skolēni regulāri apmeklē bibliotēku, piedalās kultūras pasākumos, dodas izzinošās ekskursijās un mērojas spēkiem konkursos.
Sandra Daubure
“Privātās Montesori sākumskolas skolas pamatskolas programma paredzēta aptvert sešas klases, pašreiz aptverot trīs. Montesori pamatskolas programma dalās divos posmos - pirmais posms sastāv no 1., 2., un 3.klases skolēniem un otrais posms no 4.,5., un 6.klases skolēniem. Montesori pamatskolas programmā bērni pavada trīs gadu ciklu vienā apvienotajā klasē ar diviem pedagogiem. Mācību programma ir paredzēta, lai motivētu bērnus mācīties caur darbību, izpēti un atklājumiem. Mācību programma ne tikai sasniedz valsts standartu, bet daudzkārt to pārsniedz.”
Pieci lielie stāsti
Pieci lielie stāsti
Pieci lielie stāsti ir piecu stāstu sērija, kas sniedz skolēniem vispārēju iespaidu par Visumu, Zemi un dzīvi uz zemes. Šie stāsti veido Montesori integrētās pamatizglītības programmas kodolu. Stāsti veicina skolēnu vēlmi atklāt un mācīties, sniedzot viņiem priekšstatu par dabas pasauli un tās likumiem, cilvēka integritāti un dzīves savstarpējo saistību.
1. Visuma un Zemes sākums
stāsts iepazīstina skolēnus ar Visuma, zvaigžņu un Saules sistēmas veidošanos, koncentrējoties uz Zemes agrīno attīstību.
2. Dzīvības rašanās uz Zemes
stāsts iepazīstina skolēnus ar Zemes agrākajām dzīvības formām un to, kā tās pielāgojās Zemes mainīgajiem apstākļiem.
3. Cilvēka rašanās uz Zemes
stāsts iepazīstina skolēnus ar cilvēka rašanos uz Zemes
4. Valodas rašanās
stāsts iepazīstina skolēnus ar to, kā cilvēki izgudroja rakstu valodu.
5. Skaitļu rašanās
stāsts iepazīstina skolēnus ar to, kā cilvēki izgudroja skaitļus un matemātiku.
Ikdiena
Sākumskolā ieviestās sociālās un praktiskās prasmes turpina attīstīt, modelējot skolotājus un mijiedarbojoties ar skolēniem. Vecāki bērni sniedz piemēru atbilstošai uzvedībai klasē, kā arī padomdevēja uzmanību jaunākajiem bērniem. Tādā veidā bērnu kopiena tiek veidota un stiprināta, balstoties uz savstarpēju cieņu pret citiem, brīvību pārvietoties pēc vēlēšanās un brīvību gudri izvēlēties darbu.
Metodika un mācību materiāli, kas tiek izmantoti pamatskolas pirmā posma mācību programmā (1.-3.klasei), ir balstīti uz bērnu attīstības vajadzībām 6-10 gadu vecuma posmā. Trīs galvenie vecumposma aspekti ir:
Pirmais
Vajadzība socializēties, vajadzība saņemt skaidras atbildes par dzīves morālajiem principiem (kas ir taisnīgi -kas nav, kas ir godīgi - kas nav, kas ir pareizi un kas nav), kā arī vajadzība pāriet no konkrētās uz arvien pieaugušo abstrakto domāšanu.
Otrais
Pamatskolas vecuma bērni papildus personīgās un sociālās apziņas attīstībai apgūst akadēmiskās prasmes. Bērni kļūst vairāk orientēti uz vienaudžiem, intelektuālajā jomā bērniem ir paaugstinātass abstrakcijas spējas un sevišķi izteikta ir vajadzība izmantot savu iztēli. Bērnu intelektu lielā mērā nodrošina izcila iztēle, kas nepārtraukti integrē zināšanas arvien paplašinātā apziņas sistēmā.
Trešais
Pamatskolas bērns nopietni interesējas par pozitīvu attiecību veidošanu un uzturēšanu ar vienaudžiem, kas ietver arī kultūras daudzveidības izpratni, dažādu perspektīvu un viedokļu pielāgošanu savam viedoklim un dažādu morāles principu un taisnīguma sistēmu rūpīgu pārbaudi.