Valodas attīstība.

Bērns piedzīvos mazāk vilšanās, ja viņš iemācīsies izteikt savas idejas un jūtas vārdos.

Marija Montessori uzskata, ka valoda ir kopējās domāšanas un savstarpējas saprašanās instruments starp cilvēkiem. Valoda ir tā, kas padara mūs atšķirīgus  no dzīvniekiem. Artikulāras skaņas izdveš tikai cilvēki.

No viena līdz trīs gadu vecumam bērns iemācās no divu vārdu frāžu runāšanas runāt pilniem teikumiem, izmantojot pareizu gramatiku.

Lai mazinātu tipisko neapmierinātību, ko izjūt mazi bērni, kad viņiem vēl nav prasmju verbāli dalīties ar savām vajadzībām un vēlmēm, ir svarīgi atbalstīt bērna agrīno valodas attīstību, apzināti un metodiski palīdzot mazulim.

Montessori mazuļu klasē bērnam ir iespēja īstam, bagātīgam, precīzam un daudzveidīgam vārdu krājumam un gramatikai. Montessori skolotājs nolaidīsies bērna līmenī, paskatīsies viņam acīs un runās ar viņu skaidri, lai viņš varētu vērot kustības, ko pieaugušā mute veic, kad tas runā.

Lai bērns varētu veiksmīgi attīstīt savu valodu, pedagogs piedāvā atbilstošas praktiskās dzīves, sajūtas un valodas materiālus. Šie praktiskās dzīves vingrinājumi un sajūtu materiāli ir tik svarīgi, tas ir pamats, lai bērns varētu veiksmīgi attīstīt savu valodu.