Kas ir Montesori?
Izglītība neatkarībai, pašapziņai un viedumam visa mūža garumā.
Kas bija Marija Montesori?
Marija Montesori bija itāļu ārste, pedagoģe un filozofe, kura atklāja jaunu izglītības metodi — tādu, kas necīnās pret bērnu dabu, bet izprot viņu vajadzības, izmanto viņu milzīgās spējas un dod viņiem iespēju uzņemties atbildību par savu. dzīvi.
Montessori pirmo reizi ieguva ievērību, kad viņa mācīja 3 un 4 gadus vecus bērnus lasīt un rakstīt bez cītīgiem vingrinājumiem vai intensīvas apmācības.
Savas karjeras laikā Montesori cieši sadarbojās ar visu vecumu bērniem, rūpīgi izstrādāja mācību materiālus, lai atbalstītu viņu izaugsmi, vienlaikus rūpīgi iedziļinoties bērna vajadzībās, un dalījās ar saviem nozīmīgajiem atklājumiem un jauninājumiem savās grāmatās un lekcijās.
Montesori izglītības rezultāts ir bērni, kuri aug par pārliecinātiem, entuziasma bagātiem un pašmērķīgiem cilvēkiem. Viņi spēj domāt kritiski, sadarboties un rīkoties drosmīgi. Tie ir cilveki, kuri pārliecinoši meklē savu izpratni par pasauli, prasmīgi sadarbojas ar līdzcilvekiem, pilnveido savu personību, un virza savu dzīvi pa sevis izvēlēto individuālo ceļu uz panākumiem, laimi un uzplaukumu.
Vide
Lai veicinātu bērna plaukstošo neatkarību un pašapziņu, Montessori vide ir veidota atbilstoši bērna vajadzībām, kurā ir ievēroti brīvības un pašdisciplīnas principi. Sagatavotajai videi ir raksturīgi seši aspekti jeb principi: brīvība, struktūra un kārtība, skaistums, daba un realitāte, sociālā vide un intelektuālā vide.
Mācību materiāli
Montessori materiāli ir ne tikai skaisti un aicinoši, bet arī ģeniāli. Tie vienlaikus mudina pilnveidot tikai 1 prasmi, lai ļautu bērnam strādāt patstāvīgi un apgūt iecerēto iemaņu. Materiāli ir veidoti tā, lai bērns pats var noteikt, vai viņš ir veicis darbību precīzi, un mēģināt vēlreiz, ja tas nav izdevies, bez skolotāja iejaukšanās. Darbs ar paškoriģējošiem materiāliem palīdz bērniem attīstīt pārliecību un pašpietiekamību, kā arī veicina kritisko domāšanu. Savā ziņā bērni kļūst par saviem skolotājiem — prasme, kas turpinās visu mūžu.
Bērna brīvība
Lai ņemtu vērā katra bērna unikālās spējas, intereses un attīstītu viņu rīcības brīvību un mīlestību mācīties, Montesori vide bērniem sniedz brīvību uzņemties atbildību par savu izglītību . Bērni var brīvi izvēlēties savus materiālus, novietot tos uz galda vai darba paklājiņa un vingrināties ar tiem 5 minūtes vai 3 stundas — tik daudz laika, cik nepieciešams, lai sasniegtu meistarību.
Atbalsts
Lai iedvesmotu bērnus mijiedarboties ar vidi un ar tajā izvietotajiem materiāliem, Montesori skolotāji veido individuālu saiksni ar katru bērnu un rūpīgi veic novērojumus, lai labāk izprastu katra bērna individuālās vajadzības . Kad bērns ir iedvesmots patstāvīgi strādāt ar kādu materiālu, skolotājs palīdz rast bērnam vietu darbam un tādejādi veicina spert nākamo soli bērna sasniegumu ceļā.
“ Attīstība izpaužas kā virzība uz arvien lielāku neatkarību. Tā ir kā no loka izšauta bulta, kas lido taisni, ātri un pārliecinoši. Bērna neatkarības izpausmes sākas ar viņa pirmajiem soļiem dzīvē. Kamēr viņš attīstās, viņš pilnveido sevi un pārvar visus šķēršļus, ko savā ceļā atrod. ”
Marija Montesori
Montesori izglītības metodes dibinātāja